dinsdag 1 oktober 2013

pasta niçoise

Bij een vriendin lag een kookboek met op de omslag een lekkere salade niçoise.Nu vind ik oktober geen maand voor salades, dan wil je warm, vullend eten. Ik besloot er een pastagerecht van te maken, dat héél lekker uitpakte.

Ik kocht een bak tomaten bij de Appie, omdat ze in de bonus waren.Ik liet ze een uur in de oven drogen, waardoor ze een intense smaak kregen.Grillstand 6, ovenstand 150 gr.

4 grote tomaten, in plakjes en bestrooid met zout en peper, sliertje olijfolie op een bakblik met anti-aanbakmatje
1 bakje haricots verts, even gekookt (5 minuten)
2 blikjes tonijn, liefst op olie
1 potje (magere) crème fraiche
een flinke hand lekkere olijven, ik nam die kleine taggia's
1 lepel harissa, een hete kruidenpasta, ook verkrijgbaar bij Appie Heijn
200 gram pasta, liefst holle, of schelpjes
1 beetje geraspte parmezaanse kaas

Begin met de tomaten, dat duurt wel een uurtje. Kijk regelmatig of ze niet verbranden, zet een wekker.
Kook de boontjes in ruim water en laat uitlekken in een vergiet. Die worden straks wel weer warm.
Kook de pasta beetgaar als de tomaten klaar zijn en giet af over de boontjes. Doe ze samen terug in de pan met de tonijn, olijven, harissa,tomaten en crème fraiche.Draai er wat verse peper overheen en serveer met de kaas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten